Πρόταση Μ.Κόνσολα για την εξυπηρέτηση κατοίκων νησιών


Την ολοκληρωμένη πρόταση, που έχει καταθέσει από τις 30 Ιουλίου 2020, στον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, για τη βελτίωση της διοικητικής εξυπηρέτησης των πολιτών των νησιών και των συναλλαγών τους με το Κράτος, παρουσίασε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, μιλώντας σε διαδικτυακή ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Σύμης.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επισήμανε ότι σήμερα οι πολίτες των μικρών  είναι υποχρεωμένοι να μεταβαίνουν σε μεγαλύτερα νησιά για να διεκπεραιώνουν ένα ευρύ πλέγμα συναλλαγών τους με το Κράτος (Πρόνοια, Εφορία, Κτηματολόγιο, Στρατολογία, Κοινωνική Ασφάλιση κ.α.).

Αυτό σημαίνει απώλεια χρόνου, αλλά και τεράστιο οικονομικό κόστος για τους ίδιους αλλά και διοικητικό κόστος για το Κράτος.

Ένα αποτελεσματικό βήμα προόδου θα ήταν η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού κόμβου διοικητικής εξυπηρέτησης των κατοίκων των μικρών νησιών για να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν όλες τις συναλλαγές τους με το Κράτος από τον τόπο κατοικίας τους και χωρίς να χρειάζεται να μετακινούνται.

Είναι μια πρόταση που συνιστά μια μεγάλη και ουσιαστική τομή και επιβάλλει  την μετεξέλιξη των ΚΕΠ σε αυτές τις περιοχές, σε one stop shop για όλες τις συναλλαγές του νησιώτη με το δημόσιο.

Η πρόταση του κ. Κόνσολα αφορά σε μια σειρά άμεσων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τον πολίτη, χωρίς γραφειοκρατία και ταλαιπωρία και επικεντρώνεται σε 4 βασικές ενότητες:

1ον: Ζητήματα Φορολογικής Εξυπηρέτησης

Με δεδομένο ότι στα Δωδεκάνησα υπάρχουν πλέον δύο ΔΟΥ (Ρόδου και Κω) στα μεσαίου μεγέθους νησιά λειτουργούν ΓΕΦ ενώ στα μικρά νησιά δεν υπάρχει καμία υποδομή και οι πολίτες οι ή λογιστές πρέπει να μετακινούνται στο μεγαλύτερο νησί για να εξυπηρετηθούν για μια σειρά από ζητήματα, όπως:

– Διακοπή ή μεταβολή δραστηριότητας.

– Να μπορεί να γίνεται συμψηφισμός ηλεκτρονικά ή άρση κατάσχεσης λογαριασμού και επικύρωσης αίτησης ρύθμισης επιτόπου με πληρωμή μέσω κάρτας.

– Δυνατότητα ηλεκτρονικών ρυθμίσεων για όλου του είδους τις οφειλές ( σήμερα για κάποιες από αυτές χρειάζεται αυτοπρόσωπη παρουσία στις ΔΟΥ ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνει ρύθμιση για τα συνεισπραττόμενα ποσά (π.χ. οφειλές στο Δήμο ή από πρόστιμα από το λιμεναρχείο).

– Υποβολή δηλώσεων φόρου μεταβίβασης κληρονομιών και γονικών παροχών.

2ον: Ασφαλιστικά ζητήματα

Με το νέο οργανόγραμμα του ΕΦΚΑ στα μεσαίου μεγέθους νησιά λειτουργούν Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης, των οποίων, όμως, οι αρμοδιότητες έχουν συρρικνωθεί σύμφωνα με το νέο κανονιστικό πλαίσιο. Πρέπει μέσα από τον ηλεκτρονικό κόμβο να παρέχουν υπηρεσίες, όπως:

– On line εξυπηρέτηση για όλα τα ασφαλιστικά ζητήματα από τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης

– Ενημερότητα για ΕΦΚΑ

– Βεβαιώσεις προϋπηρεσίας ΟΑΕΕ ( πρώην ΤΕΒΕ)

– Διακοπή ΕΤΕΑ (Επικουρικό) και μεταβίβαση του ΕΤΕΑ στον ενδιαφερόμενο.

– Διαγραφή βιβλιαρίων δημοσίου.

– Δυνατότητα να μπορούν  οι εργασίες του Μητρώου να γίνονται ηλεκτρονικά. Π.χ. η έναρξη εργασιών προκειμένου  να μπορεί το σύστημα να ελέγχει αν υπάρχει προεγγραφή στον ΟΑΕΕ.

3ον:  Ζητήματα Μεταφορών

– Έκδοση και χορήγηση άδειας κυκλοφορίας  νέου επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας

– Έκδοση άδειας κυκλοφορίας και χορήγηση πινακίδων νέου φορτηγού ιδιωτικής χρήσης.

– Ηλεκτρονική αίτηση για αντικατάσταση διπλώματος οδήγησης.

4ον: Διάφορες διοικητικές πράξεις

– Ανάπτυξη εφαρμογής για υποβολή αιτήσεων αλλά και για αυτόματη αναζήτηση δικαιολογητικών για το κτηματολόγιο.

– Εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ΚΕΠ μικρών νησιών, που δεν λειτουργούν δικηγορικά γραφεία, ειδικών πληρεξουσίων.

– Έκδοση πιστοποιητικών από Εισαγγελικές Αρχές και Πρωτοδικεία.

«Η πρόταση αυτή συνιστά μια ποιοτική διαφορά στις σχέσεις Κράτους και πολίτη αυτών των νησιών, που πρέπει να επαναθεμελιωθεί, να επιστρέψει η εμπιστοσύνη, να αισθανθεί ο πολίτης αυτών των νησιών ισότιμος, ως πολίτης», τόνισε ο Μάνος Κόνσολας.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια