Στο μικροσκόπιο η επίδρασή του στον γυναικείο κύκλο-Άλλη μια παρενέργεια του εμβολίου ενάντια στην COVID-19 στη λίστα;


Πολλές γυναίκες ανέφεραν στα social media ότι, αφότου έκαναν το εμβόλιο, παρατήρησαν αλλαγές στον κύκλο τους, στην περίοδό τους. Είτε δεν ήρθε στην ώρα της, είτε υπήρξε βαριά αιμορραγία, είτε είχαν επώδυνες κράμπες.

Η αρμόδια Αρχή στο Ηνωμένο Βασίλειο «παρακολουθεί στενά», όπως αναφέρει, τις αναφορές των γυναικών για το θέμα, μετά το εμβόλιο της COVID-19.

Το θέμα ανέδειξαν οι Sunday Times. Όπως αναφέρουν, έχουν γίνει σχεδόν 4.000 αναφορές στον Οργανισμό Ρυθμιστικών Υπηρεσιών Φαρμάκων και Υγείας (MHRA), σχετικά με προβλήματα περιόδου που σχετίζονται με εμβολιασμούς έως τις 17 Μαΐου.

Πιο συγκεκριμένα σε αυτές τις αναφορές/καταγγελίες συμπεριλαμβάνονται 2.734 για το εμβόλιο της AstraZeneca, 1.158 για το εμβόλιο των Pfizer/BionTech και 66 για εκείνο της Moderna.

Δεν αναφέρεται στο φύλλο οδηγιών

Όσοι κάνουν το εμβόλιο, ξέρουν ότι μπορεί να παρουσιάσουν πονόλαιμο, να αισθανθούν κουρασμένοι, να έχουν μυαλγίες ή να κάνουν πυρετό, αλλά οι ανωμαλίες της περιόδου δεν αναφέρονται πουθενά στον κατάλογο των πιθανών παρενεργειών.

Οι αναφορές, πάντως, προέρχονται από κάθε γωνιά του κόσμου, καθώς γυναίκες αναρωτιούνται αν είναι φυσιολογικό μετά το εμβόλιο να αλλάζει ο κύκλος τους, να έρχεται, δηλαδή, η περίοδος νωρίτερα ή αργότερα από το συνηθισμένο, και εάν οι βαριές και επώδυνες έμμηνες ρύσεις μπορεί να συνιστούν μια μη καταχωρημένη παρενέργεια του εμβολιασμού.

Η Dr Kate Clancy, αναπληρώτρια καθηγήτρια ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις, έλαβε εκατοντάδες απαντήσεις, όταν ρώτησε αν οι γυναίκες είχαν παρατηρήσει αλλαγές στην περίοδο μετά τον εμβολιασμό νωρίτερα αυτό το έτος.

Η ίδια μοιράστηκε την εμπειρία της, αφότου έκανε την πρώτη δόση του εμβολίου της Moderna. Όπως είπε, η περίοδός της ήρθε λίγο νωρίτερα και είχε έντονη αιμορραγία, κάτι που ήταν ασυνήθιστο για εκείνη.

Επηρεάζει και τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση;

Τον περασμένο μήνα, η καθηγήτρια αναπαραγωγικής ανοσολογίας Dr Victoria Male, από το Imperial College του Λονδίνου, δήλωσε στο BBC ότι ορισμένες γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση και κάποιες, που παίρνουν ορμόνες για να σταματήσουν τις περιόδους τους, έχουν, επίσης, αναφέρει αιμορραγία.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πρόβλημα θα μπορούσε να έχει επηρεάσει πολλές περισσότερες γυναίκες, που μπορεί να είχαν τα ίδια θέματα με τον κύκλο τους, αλλά να μην το είχαν σκεφτεί ως παρενέργεια του εμβολίου και, ως αποτέλεσμα, δεν το ανέφεραν.

Η πλειονότητα των αναφορών προήλθε από γυναίκες ηλικίας από 30 έως 49 ετών.

Ο Οργανισμός Ρυθμιστικών Υπηρεσιών Φαρμάκων και Υγείας σχολίασε σχετικά: “Τα σημερινά στοιχεία δεν υποδηλώνουν αυξημένο κίνδυνο είτε διαταραχών της εμμήνου ρύσεως, είτε απροσδόκητης κολπικής αιμορραγίας μετά τα εμβόλια.

Ο αριθμός των αναφορών για διαταραχές στον κύκλο και για κολπική αιμορραγία είναι χαμηλός, σε σχέση με τον αριθμό των γυναικών, που έχουν κάνει μέχρι σήμερα τα εμβόλια της COVID-19.

Θα συνεχίσουμε, ωστόσο, να παρακολουθούμε το θέμα”.


Πηγή:healthstories

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια