Δημόσια ΙΕΚ: «Παράλληλο» μηχανογραφικό από 22.790 υποψηφίους για 8.077 θέσεις


Ξεπέρασαν τις 20.000 οι υποψήφιοι που κατέθεσαν μηχανογραφικό δελτίο για να διεκδικήσουν μία θέση σε δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ). 

Ο αριθμός θεωρείται από το υπουργείο Παιδείας υψηλός, με δεδομένο και ότι είναι η πρώτη φορά που τα ΙΕΚ «ανοίγονται» απευθείας στους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι οποίοι έχουν κύριο στόχο μία θέση στα ΑΕΙ. Στην τρέχουσα φάση οι 22.790 υποψήφιοι θα διεκδικήσουν μία από τις 8.077 θέσεις σε δημόσια ΙΕΚ.

Ειδικότερα, από φέτος οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων μπορούσαν να υποβάλουν μηχανογραφικό για τα ΑΕΙ αλλά και ένα δεύτερο, «παράλληλο» όπως χαρακτηρίστηκε, για θέσεις των ΙΕΚ. Σύμφωνα με πληροφορίες, μηχανογραφικό κατέθεσαν 22.790 υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το «παράλληλο» μηχανογραφικό δελτίο είναι μια αλλαγή στην οποία προχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με στόχο να δώσει βάρος στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και διέξοδο στους αποφοίτους που θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης λόγω της  θεσμοθέτησης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Υπολογίζεται ότι οι θέσεις αυτές θα είναι περίπου 25.000.

Στην τρέχουσα φάση υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων, οι 22.790 υποψήφιοι θα διεκδικήσουν μία από τις 8.077 θέσεις σε δημόσια ΙΕΚ. Ουσιαστικά θα εισαχθεί ο ένας στους τρεις. Ομως, όπως ανέφεραν στελέχη του υπ. Παιδείας στην «Κ», ο συνολικός αριθμός των σπουδαστών στα δημόσια ΙΕΚ κυμαίνεται ετησίως μεταξύ 24.000 και 27.000 θέσεων, καθώς θα υπάρξει και μια νέα φάση εγγραφών τον Σεπτέμβριο.

Θα συγκροτηθούν συνολικά 519 τμήματα δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), τα οποία ήταν στο «παράλληλο» μηχανογραφικό. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται σύγχρονες ειδικότητες υψηλής ζήτησης από την αγορά εργασίας, χωρίς οι υποψήφιοι να έχουν περιορισμό στο πλήθος επιλογών ΙΕΚ και ειδικοτήτων κατά τη συμπλήρωσή του.

Στον σχεδιασμό των ειδικοτήτων και των προγραμμάτων σπουδών των ΙΕΚ και των ΕΠΑΛ που επίσης αλλάζουν, λόγο θα έχουν οι κοινωνικοί εταίροι (επιχειρήσεις, επαγγελματικοί φορείς, επιμελητήρια). Και αυτό διότι μέχρι τώρα το σύστημα επικρίνεται ότι οργανώθηκε με βάση το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό και όχι τις ανάγκες των επιχειρήσεων, που διαμαρτύρονται για ελλείψεις σε εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό. Ενδεικτικά, κάθε περιφέρεια ή δήμος θα μπορεί να οργανώσει ειδικότητες ανάλογα με τις ανάγκες της οικονομίας της περιοχής.

Πάντως, τα τελευταία χρόνια το κλίμα έχει ελαφρώς αλλάξει υπέρ της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, από 28% που ήταν το μερίδιο της επαγγελματικής –έναντι 72% της γενικής–, τώρα έχει φτάσει σχεδόν στο 35%, όπως ανέφερε στην «Κ» ο πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ και στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θέμης Κοτσιφάκης αποδίδοντας την αλλαγή στις μεταρρυθμίσεις επί ΣΥΡΙΖΑ. Το μαθητικό δυναμικό των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), συγκρίνοντας τα σχολικά έτη 2017-18 και 2020-21, αυξήθηκε κατά 25% (από 86.824 μαθητές το 2017-18 σε 108.118 το 2020-21). Παράλληλα αυξήθηκε και η αναλογία του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ στο σύνολο του μαθητικού δυναμικού των λυκείων από 28,2% το 2017-18 σε 34,6% το 2020-21.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια