Υπάρχει ζωή μετά την πανδημία για τα γυναστήρια;


Όπως τα εστιατόρια και τα καταστήματα λιανικής, η βιομηχανία ευεξίας και σωματικής άσκησης στην Ευρώπη πασχίζει να ανακάμψει και να επαναφέρει τη δραστηριότητά της στα επίπεδα της εποχής προ Covid – αυτό όμως θα συμβεί μόλις ανακαλύψει τον νέο τρόπο λειτουργίας της.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες υγείας ζήτησαν επανειλημμένως από τα κέντρα γυμναστικής και τις επιχειρήσεις αυτού του είδους να κλείσουν με αποτέλεσμα την πρωτοφανή επιβάρυνση του σχετικού κλάδου. Η εταιρεία συμβούλων Deloitte υπολογίζει ότι τα κέντρα ευεξίας στην Ευρώπη έχασαν το 15,4% των μελών τους, ή τουλάχιστον 10 εκατ. άτομα, ακόμη και σε περιπτώσεις που οι περιορισμοί ήταν σχετικά σύντομης διάρκειας. Ο τζίρος της βιομηχανίας συρρικνώθηκε σχεδόν στο διπλάσιο ποσοστό, κατά 33%, καθώς οι πελάτες είτε διέκοψαν τις συνδρομές τους είτε ζήτησαν τα χρήματά τους πίσω.

gold+&+silver+banner+lockdown

Όσο η πανδημία παρατείνεται, οι επικεφαλής των κέντρων ευεξίας προσπαθούν να αντιληφθούν την ριζική αλλαγή που επέφερε η Covid-19 στη βιομηχανία, η οποία το 2019 κατέγραψε τζίρο 96,7 δισ. δολάρια παγκοσμίως.

«Εδώ και πολύ καιρό πιστεύω ότι είναι υπερβολικά υψηλός ο αριθμός των επικεφαλής των κέντρων ευεξίας που υποθέτουν ότι έχουν την πλήρη αφοσίωση και προσοχή των πελατών τους», δήλωσε ο Ray Algar, σύμβουλος εταιρειών fitness στη βρετανική Oxygen Consulting. «Ότι το γυμναστήριο είναι στην κορυφή κάποιας ιεραρχίας στη βιομηχανία της άσκησης».

«Το γυμναστήριο μπορεί κάποτε να απολάμβανε ένα βραχύχρονο μονοπώλιο, αλλά αυτό τελείωσε και η πανδημία έδειξε ότι οι καταναλωτές μπορούν κάλλιστα να εντοπίσουν και να απολαύσουν πολλά είδη εναλλακτικών του γυμναστηρίου», δήλωσε.

Σύμφωνα με μελέτη της ClubIntel, εταρείας συμβούλων και ερευνών αγοράς, ορισμένοι σταμάτησαν να ασκούνται με την ίδια συχνότητα λόγω των κλειστών γυμναστηρίων και άλλοι υποχρεώθηκαν να δοκιμάσουν εναλλακτικές, όπως το ποδήλατο, τη συμμετοχή σε κάποια περιπατητική ομάδα, τα μαθήματα μέσω βίντεο ή την αγορά κάποιας διαδραστικής συσκευής όπως της Peloton.

Η έρευνα καταδεικνύει ότι πολλοί καταναλωτές επέλεξαν δράσεις που μπορούν να κάνουν από το σπίτι, τις οποίες προσέφεραν άλλοι πάροχοι πέραν των κέντρων γυμναστικής. Ωστόσο, ορισμένα γυμναστήρια έχουν ξεκινήσει να προσφέρουν και τέτοιες υπηρεσίες.

Το ClubIntel ανακάλυψε ότι το 27% από τους 2.000 ερωτηθέντες δήλωσε πως τα δικά τους γυμναστήρια προσέφεραν ψηφιακές υπηρεσίες, όταν οι φυσικές τοποθεσίες ήταν κλειστές. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 58% όταν τα γυμναστήρια άνοιξαν εκ νέου.

Οι πελάτες φαίνεται πως είναι διατεθειμένοι να δοκιμάσουν υπηρεσίες από το σπίτι τους. Η MindBody, εταιρεία λογισμικού fitness, δήλωσε ότι το 7% των πελατών της το 2019 αξιοποίησαν τις υπηρεσίες live streaming. Από την επέλαση της πανδημίας, το ποσοστό αυτό ξεπέρασε το 80%. Παρότι τα τρία τέταρτα αυτών δήλωσαν ότι σκόπευαν να επιστρέψουν στον χώρο του γυμναστηρίου όταν τους επιτραπεί, πολλοί προσέθεσαν ότι θα ήθελαν να συνεχίσουν τις ψηφιακές συνεδρίες.

Ο εντοπισμός των κρουσμάτων, η αναδιάρθρωση των χώρων γυμναστικής και η δημιουργία πρωτοκόλλων για τον κορωνοϊό είναι σημαντικά βήματα, ώστε να χτιστεί ξανά η εμπιστοσύνη των πελατών, να πιστέψουν ότι τα γυμναστήρια είναι ασφαλή περιβάλλοντα και να επιστρέψουν στους φυσικούς χώρους. «Οι προσπάθειες της βιομηχανίας, ιδίως στην Ευρώπη, οδήγησε στην επιστροφή ενός υψηλού αριθμού μελών», δήλωσε ο κ. Algar.

H PureGym, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα γυμναστηρίων στην Ευρώπη με περίπου 500 τοποθεσίες στη Βρετανία, τη Δανία και την Ελβετία, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι είχε 1,6 εκατ. μέλη μέχρι το τέλος αυτού του Ιουνίου, που πρόκειται ουσιαστικά για το 94% του αριθμού που είχε επιτύχει τον Ιούνιο του 2019.

Προκειμένου όμως να παραμείνουν ανταγωνιστικά, τα γυμναστήρια δεν μπορούν να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική που εφάρμοζαν στο παρελθόν. Τα κέντρα γυμναστικής οφείλουν να μάθουν πώς να προσφέρουν διαφορετικές επιλογές μέσω πολλών διαφορετικών τρόπων, για παράδειγμα με φυσική παρουσία, μέσω streaming ή βιντεοσκοπημένα, δήλωσε ο κ. Algar.

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις θα δουν ότι είναι ευκολότερο να υιοθετήσουν μία ευρεία προσέγγιση, διότι οι κυβερνήσεις σε πολλές χώρες μείωσαν τους εταιρικούς φόρους και διοχέτευσαν επιχορηγήσεις για τη στήριξη του προσωπικού και άλλων εξόδων, ώστε να μετριάσουν την επιβάρυνση της Covid στον κλάδο, δήλωσε ο Stefan Ludwig, υψηλόβαθμο στέλεχος στην Deloitte. Μόλις το 1,4% των κέντρων γυμναστικής στην Ευρώπη έχουν κλείσει οριστικά από το Μάρτιο του 2020, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 25%.

Κάποιες έρευνες καταδεικνύουν ότι τα μέλη μεγαλύτερης ηλικίας σπεύδουν να επιστρέψουν και στους φυσικούς χώρους.

«Όταν τα γυμναστήρια ήταν όλα κλειστά, έκανα γυμναστική στο σπίτι χρησιμοποιώντας ελαφριά βαράκια, ιμάντες αντίστασης και βίντεο του YouTube, ενώ πήγαινα επίσης και μεγάλες βόλτες με τα πόδια», δήλωσε ο  50χρονος Gavin Hughes. «Ωστόσο, δεν ήταν τόσο καλό όσο το γυμναστήριο».

Ο κ. Algar δήλωσε ότι το υψηλότερο ποσοστό εμβολιασμών μεταξύ των baby boomers και η αξιοποίηση της άσκησης για την επίλυση προβλημάτων υγείας ενδεχομένως ευθύνονται για την επιστροφή των γηραιότερων στους χώρους των γυμναστηρίων σε σχέση με τους νεότερους. Ωστόσο, και αυτή η εξέλιξη προμηνύει θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των κέντρων γυμναστικής.

«Οι γηραιότεροι ενήλικες αποτελούν την μικρότερη μερίδα μελών σε ολόκληρη την παγκόσμια βιομηχανία υγείας και υπηρεσιών άσκησης και αυτό πρέπει να αλλάξει», δήλωσε ο κ. Algar. «Μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, θα μπορούσαν να υπάρχουν τουλάχιστον 1,4 δισ. ενήλικες άνω των 60 ετών, κατά 30% περισσότεροι σε σχέση με τώρα, χωρίς να σημειωθεί καμία αύξηση στους κάτω των 34 ετών.»

«Πολλοί ενήλικες προχωρημένης ηλικίας έχουν την οικονομική δυνατότητα καθώς και έναν καλό λόγο να αξιοποιήσουν την άσκηση, ώστε να τους βοηθήσει να ζήσουν μία υγιέστερη ζωή με μεγαλύτερη διάρκεια» δήλωσε. «Πιστεύω ότι τα γυμναστήρια του μέλλοντος θα πρέπει να είναι πεδίο δραστηριότητας τόσο για τους μεγάλους όσο και για τους μικρούς».

Πηγή: moneyreview.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια