Τελικά μπορούμε να βρίζουμε στη δουλειά;

The Office

Καθώς τα πάντα ακριβαίνουν και η πανδημία διανύει τον τρίτο χρόνο της, πολλοί νιώθουν ότι οι λόγοι για να βρίζουν όλο και αυξάνονται. Και όπως φαίνεται, αρκετοί το κάνουν, ακόμα και στη δουλειά.

Ανάλυση της Sentieo διαπίστωσε ότι οι βρισιές στις τηλεδιασκέψεις για τα τριμηνιαία αποτελέσματα, στις ενημερώσεις επενδυτών και στις γενικές  συνελεύσεις των μετόχων εισηγμένων εταιρειών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν το 2021 στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων πέντε ετών. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν 166 περιπτώσεις ακατάλληλης φρασεολογίας στα πρακτικά αυτών των κατά τα άλλα τυπικών και αυστηρών περιστάσεων.

Τα νούμερα είναι ακόμα υψηλότερα φέτος, καθώς στους πρώτους τρεις μήνες καταγράφηκαν βρισιές σε 50 πρακτικά, έναντι 42 στο αντίστοιχο περσινό διάστημα.

«Η τυπικότητα στον επαγγελματικό τομέα τελειώνει», λέει στη Wall Street Journal ο Nick Mazing, διευθυντής ανάλυσης της Sentieo.

Και όμως, μία βρισιά στην λάθος στιγμή μπορεί να εκτροχιάσει μια καριέρα. Η Nancy Halpern, σύμβουλος ηγεσίας που βοηθά στελέχη να χειριστούν τα politics των γραφείων, συστήνει στους εργαζόμενους να κοιτάζουν προς εκείνους που βρίσκονται ιεραρχικά υψηλότερα από αυτούς, για να διαπιστώσουν τις ανοχές μιας εταιρείας και τον τρόπο ομιλίας που γενικά θεωρείται αποδεκτός στη συγκεκριμένη δουλειά. Και σε κάθε περίπτωση, ένας εργαζόμενος δεν θα πρέπει ποτέ να βρίζει και να διαμαρτύρεται ταυτόχρονα, καθώς με αυτό τον τρόπο φαίνεται διπλά αρνητικός στους άλλους, λέει.

Μην γράφετε βρισιές σε email ή και μην τις εκστομίζετε όταν απευθύνεστε σε μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων. Γιατί αυτό μπορεί να μεταφερθεί παρακάτω και να παρεξηγηθείτε. Και εάν χρησιμοποιείτε βρισιές, κάντε το με μέτρο. «Μην το αφήσετε να γίνει ο κανόνας», λέει η Halpern.

Η Danette Ifert Johnson του Kalamazoo College λέει ότι η χρήση βρισιών, εάν γίνει σωστά, μπορεί να φέρει μια συναισθηματική εκτόνωση και να ενισχύσει τους δεσμούς μέσα στην ομάδα.

«Δίνει την αίσθηση ότι ξαφνικά βρίσκεσαι σε ένα πολύ ανθρώπινο, ειλικρινές σημείο», λέει η Agnes Naseniece, που δουλεύει στον τομέα ανθρώπινου δυναμικού. Θυμάται, για παράδειγμα, ότι οι σχέσεις της με έναν συνάδελφο έγιναν πιο στενές όταν τον βρήκε να βρίζει μέσα από τα δόντια του, μπροστά από έναν χαλασμένο εκτυπωτή στο γραφείο. Και όταν η ομάδα της ήταν εξουθενωμένη προσπαθώντας να καταλάβει πώς δουλεύει ένα  νέο πρόγραμμα, είπαν τη λέξη από «F», κάτι που έδειξε πως όλοι βρίσκονταν στην ίδια βάρκα και προσπαθούσαν να τα βγάλουν πέρα όσο καλύτερα μπορούσαν.

Η ίδια, πάντως, έχει κανόνες για τις βρισιές: Ποτέ δεν τις λέει πρώτη και ποτέ δεν βρίζει μπροστά σε προϊστάμενο.

Όμως, σε κάποια εργασιακά περιβάλλοντα, ο κανόνας παραμένει: Μην βρίζεις ποτέ. Ο 61χρονος Mark Troy, που πρόσφατα αποσύρθηκε έπειτα από 35 χρόνια σε δικηγορικά γραφεία, είπε στη Wall Street Journal ότι ένα αστείο που έκανε για μία υπόθεση, χρησιμοποιώντας την λέξη από «F», τον «στοίχειωνε» έκτοτε. Τη στιγμή εκείνη, όλοι οι παρευρισκόμενοι γέλασαν, αλλά καθώς τα χρόνια περνούσαν, διαπίστωσε ότι κάποιοι από τους senior partners είχαν δυσαρεστηθεί. Του το θύμιζαν στις εταιρικές εκδηλώσεις, δεν του έδιναν αρκετές υποθέσεις. Ο Troy πίστευε ότι το να χρησιμοποιήσει αυτή τη λέξη θα τον έκανε να φανεί χαλαρός και αστείος. «Αντ΄ αυτού, οι άλλοι partners με έκριναν σαν εξυπνάκια», λέει, με αποτέλεσμα κάποιοι να μην θέλουν να δουλεύουν μαζί του μετά από αυτό. Πλέον, το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να φροντίσει να μην βρίσει ξανά στη δουλειά.

Πηγή: moneyreview.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια